tisdag 29 september 2015

Full fokus framåt

Många tycker nog jag är löjlig att jag kör hårt på kosten, känner mig väldigt beslutsam och tycker jag kämpar på bra. Jag äter inte färre kalorier jag ska för min vikt utan äter rätt sorts kalorier som nu är mer nötter och lax. Dag två på nya kosten och känner mig toppen i kroppen och i knoppen, varför äter man inte såhär oftare. Jo för det är förjordat enformigt och trist, men lätt att jag skulle fortsätta äta lite bättre mellanmål som nötter och lite mindre av kolhydrater efter tävlingen.

Kommer köra på hårt de sista 4 veckorna med kosten då det inte blir mer träning än vanliga promenader. Sista veckan kan jag nog öka på promenaderna då jag läkt mer i brösten. Har ett löpband hemma så gå på den 30minuter per dag samt att jag går hela tiden på jobbet blir nog perfekt. Just nu så har jag fortfarande ont i bröstet bara jag går lugnt så det får bli lugnt tempo i början.

I tävligen är det flera som börjar ge upp, men många börjar även lägga på en hårdare växel. Jag väljer en hårdare växel och efter dessa fyra veckor så kommer jag gå ner en växel för att köra likadan kost som jag gjorde de första fyra veckorna. Hitta balansen och hoppas att vikten stabiliserar sig på 59-60kilo, det är mitt mål. Men först ska jag vinna dessa pengar och då innebär det att det ska stå 57,9kilo på vågen den 24 Oktober, skulle jag inte kamma hem det endå så är jag nöjd över mig själv. Att sedan gå upp lite "vattenkilo" i kroppen igen efter tävlingen och sedan köra på så som första veckorna tror jag det blir perfekt.

Att känna sig såhär beslutsam till något och taggad är en härlig känsla, nästan att man känner sig oövervinnerlig. Att kunna tacka nej till smörgåstårta och 7 sorters kakor igår fick mig att vara så nöjd över mig själv. Att kunna ha barnens godis hemma utan att nalla från det eller som för någon vecka sedan då barnen fick pizza och jag stod fast vid min mat. Endå har jag tappat det så många gånger innan och förstår inte varför jag inte kunde känna denna styrkan. Jag tror att dessa 4 veckorna kommer rulla på fort och det ska bli kul att se resultat efter 4 veckor på detta schemat.

Att tappa cirka 5-6kilo till behöver inte innebära att jag kommer se ut som jag är sjuk och smal utan det kan få min kropp istället att formas på ett fint sätt. Att äta rätt sorts mat innebär inte att jag ska gå ner mig, så ni som är hysteriska nu kan lugna er.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar